Poročilo o izzivih in pričakovanjih žensk v STEM z akademske in industrijske perspektive ter pilotna izvedba učnega načrta FeSTEM
V okviru Erasmus projekta FeSTEM – Opolnomočenje žensk v znanosti, tehnologiji, inženirstvu in matematiki v visokem izobraževanju je partnerstvo izdelalo kompleksno poročilo, ki obravnava trenutno stanje v partnerskih državah glede potreb, izzivov, pričakovanj in težav žensk na področjih STEM. Poročilo prinaša tudi priporočila o dobrih praksah in pristopih na tem področju. Poročilo je bilo oblikovano na osnovi raziskave literature, spletne ankete in vprašalnikov s ključnimi deležniki, pa tudi preko direktnih kontaktov z ženskami, ki so delile svoje izkušnje. IC Geoss je s tem namenom k sodelovanju povabil aktivne zastopnice STEM področij v Sloveniji, tudi aktualno inženirko leta Aido Kamišalić Latifić, pa tudi tri visokošolske predavatelje na IC Geoss s področja informatike in strojništva, ki so prav tako svoje poglede in izkušnje delili v obliki intervjujev. K sodelovanju pa so bili povabljeni tudi študentje STEM programov na IC Geoss, ki so v obliki izdelanih kratkih videov zabeležili svoje vsakodnevne izkušnje na svojih delovnih področjih.
Nekateri od omenjenih predavateljev in študentov (skupaj 9) so bili že ob začetku projekta vključeni v t.i. STEM MAKER tim Slovenija, ki ima vlogo, da spremlja projekt in delovna gradiva ter nanje podaja povratne informacije s ciljem njihove nadgradnje in čim višje kakovosti. Njihove osebne izkaznice so bile tudi objavljene na spletni strani projekta. Še več naših študentov in predavateljev (skupaj okoli 60) pa smo vključili v seznam deležnikov za namen diseminacije in širjenja projektnih rezultatov.
V nadaljevanju so posamezni predavatelji v svojih učilnicah pilotno izvedli FeSTEM učni načrt z uporabo zbirke orodij FeSTEM (tradicionalna in digitalna orodja in gradiva za razvoj spolno občutljivih eksponatov). IC Geoss je k sodelovanju povabil srednješolskega predavatelja strojništva, ki je v svojem razredu z dijaki izdelal dva eksponata v obliki PPT predstavitev.